درباره تاریخچه دستمال کاغذی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 6838
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


از مدت ها قبل، در روزهای قبل از دستمال کاغذی، تمام عملکرد این محصول مهم، از تمیز کردن وسایل مختلف گرفته تا پاک کردن و خشک کردن دست و صورت، بر اساس سیستم سقفی بود. ... اختراع روی دستمال کاغذی ثبت شده است. 14 آگوست. ، 1894. میلادی، صاحب کارخانه کاغذسازی به نام Gottlob Krum، اولین دستمال کاغذی را به عنوان یک کاغذ بسیار نازک آغشته به گلیسیرین به ثبت رساند تا نرم و صاف شود. این اختراع به طور دائم در اداره ثبت شهر گوپینگن در نزدیکی اشتوتگارت به شماره 81094 ثبت شده است.

گوتلوب کروم معتقد است که استفاده از دستمال کاغذی می تواند به ارتقای بهداشت و پیشگیری از بیماری های عفونی کمک کند. بنابراین، اختراع دستمال کاغذی در گوپینگن و منطقه ای که سوابی ها در آن زندگی می کردند، که امروزه به نام ایالت بادن-وورتمبرگ شناخته می شود، مورد استقبال قرار نگرفت.

جالب است بدانید که دستمال کاغذی در منطقه شوابن اختراع شده است، جایی که شوابن افراد بسیار سرسختی هستند و هر ساله بیشترین تعداد اختراع و نوآوری در آلمان از این منطقه به ثبت می رسد. یکی دیگر از شهرت های شوابن ها صرفه جویی و قناعت آنهاست. در آن زمان دستمالی که پس از استفاده دور انداخته می شد با فرهنگ صرفه جویی آنها همخوانی نداشت و به همین دلیل مورد استقبال قرار نمی گرفت.

پس از اختراع دستمال کاغذی در آلمان، از سال 1924، شرکت آمریکایی کیمبرلی کلارک، دستمال کاغذی Kleenex ساخته شده از سلولز پنبه را به بازار عرضه کرد. شرکت کیمبرلی کلارک همچنین در طول جنگ جهانی اول از خمیر پنبه برای تولید بانداژ استفاده کرد. این باندها از یک طرف بادوام هستند و به سختی پاره می شوند، از طرف دیگر خاصیت جذب مایع را دارند.

دستمال کاغذی  باباسلمان چگونه و در کدام کشور اختراع شد؟

نوآوری‌های کلینکس در سال 1929 با معرفی جعبه‌های امروزی که دستمال کاغذی را بیرون می‌کشند، موفقیت و پذیرش داشت. کلینکس در بازارهای آمریکا و آسیا بیشتر شناخته شده است.

از زمان اختراع دستمال کاغذی، کلینکس اولین برند دستمال کاغذی بود که وارد ایران شد و جای خود را در زندگی مردم باز کرد. در ایران، کلینکس مترادف با دستمال کاغذی است. و جالب است بدانید که جعبه های دست ساز یا روکش های دست ساز گران قیمت برای نگهداری دستمال کاغذی نیز در ایران تولید می شود.

35 سال پس از اختراع دستمال کاغذی توسط Gottlob Krumm، در 29 ژانویه 1929، کارخانه کاغذ در نورنبرگ این محصول را با شماره 407752 در ثبت دولتی با نام Tempo به ثبت رساند.

در حالی که کلینکس در بازارهای آمریکا و آسیا شناخته شده است، حوله کاغذی تمپو جایگاه متفاوتی دارد و در کشورهای اروپایی شناخته شده است. از سال 1935 تا 1994، کارخانه کاغذ نورنبرگ متعلق به خانواده Schieke Dans بود. البته نام این خانواده ثروتمند بیشتر به خاطر کاتالوگ مد و فروشگاه های Quelle معروف است.

پس از تمپو، محصول کارخانه کاغذسازی مانهایم که با نام سافتیس به فروش می رسید، بخش دیگری از بازار اروپا را در اختیار داشت.

در سال 1994، شرکت آمریکایی Procter & Gamble کارخانه کاغذ نورنبرگ و تولید پارچه تمبو را خریداری کرد، اما آن را در سال 2007 به شرکت سوئدی SCA فروخت. این شرکت که قبلاً کارخانه سافتیس را خریداری کرده بود، مجبور شد کارخانه سافتیس را به یک شرکت بفروشد. شرکت ایتالیایی به دلیل قوانین ضد تراست.

با شروع دهه 1960، علاوه بر سه برند اصلی کلینکس، تمپو و سافتیس، محصولات دستمال کاغذی کوچک تری با نام های دیگر وارد بازار شدند که از نظر کیفیت می توانستند با این برندهای قدیمی رقابت کنند.

پس از سال 1733، با اختراع ماشین‌های ریسندگی و بافندگی، هزینه تولید پارچه به تدریج کاهش یافت و تولید انبوه روسری را به یک کالای لوکس تبدیل کرد که برای نخبگان در نظر گرفته شده است. پس از ورود دستمال کاغذی به جوامع بشری در قرن بیستم، امروزه کمتر از 10 درصد مردم از دستمال های پارچه ای استفاده می کنند.

دستمال کاغذی چگونه تولید می شود؟

مرحله 1) ماده اصلی دستمال کاغذی چوب است، در یک کارخانه، پوست درختان جدا می شود، در این فرآیند، پوست درختان به صورت لایه های نازک در می آیند، لایه بیرونی می تواند تا حد امکان نازک باشد.

مرحله 2) لایه ها را به قطعات تراشه مانند با اندازه یکنواخت (حدود 1 در 1.4 اینچ) برش دهید، این قطعات کوچک به راحتی در خمیر چوب خرد می شوند.

مرحله 3) گلوله های چوب استخراج شده (که حدود 50 تن است) با 10000 گالن هضم شیمیایی مخلوط می شوند و دوغاب حاصل به یک اجاق گاز فشار قوی 18 متری به نام هاضم فرستاده می شود.

مرحله 4) در طول پخت مواد که می تواند حدود 3 ساعت طول بکشد، بیشتر آب موجود در چوب تبخیر می شود (یک تکه چوب حاوی حدود 50 درصد بخار است) وزن مخلوط حدود 25 تن کاهش می یابد که کاهش می یابد. . و سلولز، فیبر، لیگنین (الیاف چوبی با پیوند متقابل) و سایر اجزای تولیدی.

مرحله 5) خمیر کاغذ تولید شده به سیستم های شستشوی چند مرحله ای فرستاده می شود که در آنجا مواد لیگنین و مواد شیمیایی پخت و پز حذف می شود، سپس مایعی به نام مشروب سیاه (روغن) از خمیر کاغذ جدا می شود و به مرحله دیگری از تولید فرستاده می شود.

مرحله 6) خمیر شسته شده همراه با مواد گیاهی سفید شده، رنگ ها را از الیاف در یک فرآیند شیمیایی چند مرحله ای حذف می کند. لیگنین باقی مانده، چسبی که الیاف را در کنار هم نگه می دارد، کاغذ را به مرور زرد می کند و برای تولید کاغذ سفید باید سفید شود.

تاریخچه دستمال کاغذی

مرحله 7) برای تولید کاغذ استوک، خمیر کاغذ را دوباره با آب مخلوط می کنند که مخلوطی از 99.5٪ آب و 0.5٪ فیبر است. کاغذ ذخیره شده به صفحات مشبک تزریق می شود و مقدار زیادی آب در دقیقه تخلیه و تخلیه می شود. دستمال کاغذی توالت عمده

مرحله 8) ورق های مات شده به استوانه های بزرگی به نام خشک کن یانکی منتقل می شوند و در آنجا فشرده و خشک می شوند تا به رطوبت نهایی 5 درصد برسند.

مرحله 9) سپس کاغذها چین می شوند، فرآیندی که آن را بسیار نرم و تا حدودی شبیه پرچین می کند. هنگامی که کاغذ مچاله می شود، کاغذ با تیغه های فلزی خراشیده می شود که تا حدی کاغذ را انعطاف پذیرتر می کند، اما از استحکام و ضخامت آن کاسته می شود و پس از خشک شدن تقریباً خرد می شود. این تولید با سرعت یک کیلومتر در دقیقه و روی ریل های بزرگ انجام می شود.

مرحله 10) کاغذها را در دستگاه نرمی قرار می دهند، پیچ های آنها را باز می کنند، برش می دهند و در لوله های مقوایی نازک می پیچند و سپس بسته ها را برای برش و بسته بندی محصول نهایی می فرستند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com